Sabtu, 23 Januari 2010

hmm...ketika malam menjelma di pertengahan puncaknya,aku masih disini.mata yang sukar untuk ku lelapkan.entah apa episod peristiwa yang sedang aku fikirkan..

kadang-kadang hatiku terasa begitu sunyi saat bila malam sedang mencapai penghujungnya.hatiku..jiwaku...sentiasa lebih dekat dengan Penciptaku.aku seolah-olah sedang mengadu dan online dengannya...

YA ALLAH...entah kenapa tiba2 hati aku rasa begitu sayu tatkala aku terkenagkan peristiwa lalu.aku tahu apa yang terjadi adalah satu ujian darimu...aku redzo YA ALLAH..tp...aku bukan malaikat.aku juga bukan nabi..aku hanya maklukmu..engkau yang menciptakan diriku.Engakau sebenarnya yang layak mengatur jalan hidupku....

tp aku tetap tewas...tewas dengan perasaanku sendiri.aku cuba untuk membuang semua perasaan yang ada dalam hatiku ini..namun tiap kali ku mencuba aku seolah-olah tidak terdaya.aku tahu,aku perlu kuat untuk menghadapi semua ini...bantulah diriku...

YA ALLAH...aku juga punya hati dan perasaan.salahkah jika aku mempunyai perasaan kepada insan lain.insan yang berlainan jenis denganku..insan yang bernama lelaki...aku takut YA ALLAH..seandainya engkau murka segala tindak tandukku.aku cuba untuk membuang perasaan sebegitu.namun hati kecilku susah untuk melakukannya.

satu yang ku harapkan darimu...engkau jauhkan la hatiku dengan insan yang engkau tidak takdirkan dia dlm cacatan kehidupanku.aku xmahu jatuh hati pada sesiapa lg...pengalaman lalu memg byk mengajar aku.aku sedar peringatanmu YA ALLAH..

engkau dekatkan lah hatiku dengan insan yang telah engkat catatkan dalam kamus hidupku...aku xmahu insan lain YA ALLAH.jika aku mengikut kata hatiku,aku akan kecewa.aku xberdaya untuk menghadapi semua itu lg..jika engkau telah tetapkan hatiku untuk dia...engkau kuatkan lah tautan hatiku ini...


aku hanya berserah padamu...hanya engkau yang layak untuk mengatur hidupku.aku hanya mampu berdoa...hanya itulah senjata yang aku ada untuk dekatkan diriku padamu..YA ALLAH...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan