Isnin, 1 Februari 2010

Persembahan Semalam

Selepas selesai solat maghrib aku membuka naskah Al-quran.ku baca surah Al-Mulk,surah itulah yg aku amalkan membaca tiap-tiap malam.Bukan apa..ilmu yang kita pelajari tu kalau tak amalkan kan berdosa tu.Itu saja lah cara untuk mendapat ketenangan kan.

Selepas habis membaca,aku online jap dgn family.dh duk jauh ni family xkan dilupakan..hubungan yg baik tu yg paling penting.doa makayah kan berkat..
tit...tit...bunyi lagu hanset aku berbunyi.itu tandanya msj dh masuk.malas btul nak pergi tgk.kadang-kadang tu msj dari celcom je..abaikan je la.

Bila azan isyak dh berkumandang,segera la kita menunaikan seruan Illahi tu.jgn duk berlengah-lengah lagi...tenang je hati selepas selesai mengadap Allah,pencipta sekalian makluk.Segala luahan hati dipersembahkan hanya pada yang Maha Esa..kerana Dia Maha Pendengar lagi Maha Mengetahui.

Selesai melipat telekong sembahyang,sekali lg hanset berbunyi.ini bukan tanda msj masuk tp ada org call aku ni...

Cepat-cepat aku berlari mendapatkan hanset yg berbunyi minta dijawab panggilanya.manja jgk hanset aku tu.hihi...alamak,nombor xkenal la plk yg call ni.nak jawab ke tak ye.kalau x jawab nanti ia satu panggilan yang penting plk.jawab je la...

" assalamualaiku,nur ke ni "..." waalaikumsalam...yer saya.awk ni sapa"...
" balik ka cuti raya cina ni "..tanpa menjawab soalan aku terus dia ajukan soalan..eh dia ni,org tnya sapa xmau jawab la plk.lelaki plk tu.ingat aku suka sangat ka bercakap dengan org yg xkenai ni.kalau ikutkan hati nak je letak.tp bila aku tanya balik terus dia bgtau.oo...rupanya seseorang yg memang aku kenai.

Selepas bercakap apa yang penting aku terus letak talifon.bahaya kalau cakap lama-lama ni.nak cakap pun cakap hal penting cukup la..
Ya Allah...kenapalah dia ni masih lg mengangu hidup aku.xcukup lg ka apa yang dia dh buat selama ni.kadang-kadang aku hilang sabaq jgk dgn kerenah dia ni.tp...ASTAGFIRULLAHAL'AZIM.....aku masih lg hamba Allah.kesabaran tu penting kalau nak jadi hamba yang soleh.

Bila aku nak marah je..terus aku teringat satu perkara.Apa yang Allah berikan pada kita merupakan satu ujian.aku sedang diuji ni.sbb tu la bila aku nak marah je...cepat2 aku berishtigfar.marah kan sifat syaitan yang dilaknat tu...

last-last...aku biarkan je perasaan tu berlalu.kalau dia masih nak mengangu aku tu,biarlah.kalau aku marah,kalau aku larang pun bukannya dia peduli.entah lah....biarkan je la.yg penting aku x sakitkan hati sapa2...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan